måndag 18 oktober 2010

Morrr...

Just nu är jag mer än lite irriterad.

Ni som läst ett tag kanske minns att jag blev utlåst från vandrarhemmet i Gamla Studiestaden i våras.

I korthet: vikarien som skötte bokningarna kunde inte räkna ut att anmärkningen "sen ankomst", som hon själv skrivit in i databasen, innebar att hon borde lägga ut en nyckel åt mig. Resultatet blev att väktarfirman, som var enda kontakten som fanns angiven vid vandrarhemmet, visade ut mig på gatan och jag sov på soffan hos en kompis.

Jag var något förbittrad efter denna incident. Nästa dag gick jag tillbaka, uttryckte mitt missnöje och krävde att få se min bokning. Vikarien som klantat sig var inte på plats då (det var lunchtid), men det var inga tvivel om att hon helt enkelt gjort bort sig. Tanten som fanns på plats ojade sig och lovade att jag skulle få övernatta gratis nästa gång jag kom.

Sedan hörde jag ingenting från vandrarhemmet. Det förvånade mig. Om jag hade vikarierat och någon typ blivit utkastad på grund av mitt strul skulle jag ha ringt och bett om ursäkt. Men ingenting.

I natt har jag sovit på vandrarhemmet igen. Nyckel fanns på plats den här gången. Och jag tänkte sjutton heller, de ska verkligen få bjuda mig på den här övernattningen, för de skötte sig så himla oproffsigt senast.

Så jag tog ett snack med ordinarie damen som sköter bokningarna. Hon var helt chockad. Hon hade ÖVERHUVUDTAGET inte hört om något sådant, och det hade ALDRIG hänt sig förut. Jag framhöll att det var ett mänskligt misstag, men att jag anser att de kan kompensera mig.

Damen ville veta exakt när det var, konstaterade att hon var på semester då (inte konstigt eftersom det var hennes vikarie som klantade sig) och bläddrade sedan tillbaka till maj i bokningsprogrammet. Gissa vad hon hittar där! Ingenting! Min bokning, med anmärkningen att jag anländer sent, som jag stod och tittade på dagen efter detta spektakel inträffade, är helt och hållet raderad! Inte ens mitt namn finns kvar!

Och jag bara känner hur det börjar sippra ut rök genom öronen på mig. Hur inkompetent och feg får en vikarie vara? Fy sjutton. Man bara sopar undan alla spår av problemen och låtsas som om de aldrig existerat.

Hur som helst, resultatet är att jag övernattar utan kostnad och får gratis frukost, damen i vandrarhemmet är upprörd och jag är skitsur.

Hur har er vecka börjat?
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Skönt att du slipper betala. :-)

Min vecka har börjat underbart. Jag bara älskar hösten. Så är det. :-)

Jonna sa...

Perfekt! Min vecka blev också mycket bättre bara jag slapp irritera mig över vandrarhemmet...