måndag 24 maj 2010

Sedan sist...

Jag märker att jag inte riktigt hinner med här... så nu blir det "detta har hänt" i punktform (berättarrösten får ni själva stå för).

  • åka tåg i många, långa timmar
  • stiga upp okristligt tidigt för att hinna fram i tid
  • gå på intressant och effektivt möte
  • ha givande diskussioner med människor jag (alltför) sällan träffar mellan och under möten och tågresor
  • njuta av vårkvällen och god glass i Gamla Studiestaden
  • inse att jag är utlåst från vandrarhemmet, eftersom någon mindre begåvad typ glömt bort att jag var på väg
  • ha många långa avtal med väktarfirman, som enda telefonnumret på plats gick till
  • inse att väktarfirman inte har kontaktuppgifter med någon som helst som har med vandrarhemmet att göra
  • bli utputtad på gatan med många beklaganden (och nej, det var inte väktarens fel, men ändå...)
  • sova på goda vännens soffa tillsammans med två nyfikna katter
  • vakna av att vara uttittad av nyfiken katt (på 15 centimeters avstånd)
  • ha mycket nyttigt och effektivt möte
  • dricka kaffe med gamla arbetsgänget
  • skälla på klantiga typer på vandrarhemmet, som inte kunde förstååå hur det kunde bli så fel
  • äta lunch på underbar terrass i underbart väder med underbara kompisar
  • yra runt i sommarstaden, torghandel och saluhallar
  • tuffa hemåt i överhettat tåg med obefintlig luftkonditionering
  • komma hem och inse att det är helg och att jag inte vill vara någon annanstans i världen!

-----
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

    Inga kommentarer: