fredag 22 oktober 2010

Tröggbloggat... eller inte

I dag kommer det liksom ingen bloggtext ur mina fingrar, fast jag har pillat på tangentbordet flera gånger redan.

Jag har bestämt att det beror på att den senaste veckan har varit så intensiv, med massa roliga happenings, möten och resor. Men samtidigt har sammanlagda mängden fritid (som i tid då man inte MÅSTE göra nåt särskilt) för min del legat nära noll. Och då blir jag mentalt trött och kreativiteten försvinner.

Men nu är det nästan, nästan helg. Och solen skiner.

Jag ska åka hem och baka småkakor, som jag ska ta med till bästa vänninnorna i morgon. Vi har tänkt ha oktoberfest, alldeles för oss själva. (Och dricka frozen strwberry margeritas också. Vi har haft det som sommartradition annars, men eftersom en av oss var väldigt mycket gravid i somras beslöt vi att man kan dricka frusna margeritor i oktober också...)

Och så ska jag paketera in en bilbana åt nyblivna 8-åringen till kusin. Hoppas han gillar den!

Men först av allt ska jag promenera in till centrum och testa mina vantar i praktiken. De är alldeles nya, blev färdiga i går kväll. Och de är nålbunda, som första föremål jag någonsin nålbundit. Och de ser nästan ut som vantar. Ska blogga mer om det sen.

Det här ska bli en riktigt bra helg, har jag tänkt mig!
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Livskrafter sa...

Hallå där i din fina blå himlablogg. >Här var mer än trevligt
Kul att du gillade mina AntiJante damer. Du är SÅ välkommen att beställa och hänga i min blogg
Nu ska jag ika runt på din
Ha det bäst
Emma

Jonna sa...

Välkommen! =o)