fredag 8 oktober 2010

Mmm...

Okey, ska vi ta och klargöra ett och annat nu? Så här fredagen till ära.

Det här med att vara sexig eller inte, det har egentligen ganska lite att göra med kläder, vaxade bringor och muskler.

Så är det för mig, faktiskt. Jag kan beundra fina muskler och bejbislena överkroppar, men det är ju inte det som är grejen.

Grejen är ofta mycket mindre grejer, som sättet en speciell människa ler på, hur någon går eller sättet han ( i mitt fall) pratar på. För mig är det ofta sådana detaljer som liksom förstärker eller lyfter fram något tilltalande i personligheten.

Och framför allt: engagemang.
Kan det bli sexigare än en människa som verkligen brinner för något? Jag är inte helt säker.

Vilket heeelt osökt för mig in på Eugene Cussons.


Eugene är den absolut bästa orsaken att skaffa Discovery Channels kanalpaket. Då får man nämligen Animal Planet, där det utan tvekan intressantaste programmet heter Escape to Chimp Eden.


Och där reser Cussons runt halva Afrika och räddar vanvårdade chimpanser, som han sedan personligen lär hur chimpanser borde få leva.

Och varje gång den gossen ler så känner jag bara hur det kittlar till i magen. Jag tycker egentligen inte att han ser särskilt bra ut. Han har otroligt charmig sydafrikansk accent. Men engagemanget, det är det som får mig att smälta fullständigt. Gud så sexigt!

Så, dagens besserwisser-tips till alla som vill öka sin sexappeal några snäpp:
hitta några chimpanser att rädda. Då rasar mina bonuspoäng in!
(Här borde jag kanske också nämna att jag är löjligt förtjust i apor. Ta mig med till ett zoo och jag kommer att stå och titta på apor hela dagen.)

Men helt seriöst, hitta någonting som du verkligen brinner för! Det är sååå sexigt!
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: