fredag 15 oktober 2010

På hal is

Jag lyckades ta mig ända hem på mina sommardäck utan insidenter. Men någon rolig roadtrip var det verkligen inte.

Då det är rena rama snöstormen som kommer emot, så till den grad att man får sitta och spana efter vart vägen tar vägen, då är det inte roligt att veta att man inte kan ränkna med någon vidare friktion från däcken. Så där i fall man av någon händelse vill svänga. Eller bromsa...

Men meteorologerna får godkänt idag, prognosen höll och därför hade jag planerat rätt. Jag kom hem innan snön hade börjat samlas på vägytan.

Nu i morse var jag mycket glad över att jag kom hem i tid. I dag är det nämligen SNORHALT. Fullständig isgata.

Kvällens program: byta till vinterdäck.
You betcha!
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: