måndag 27 september 2010

*Snörvel*

Jag vet inte riktigt vad som har hänt.

Jag brukar ofta gå omkring och vara halvförkyld. Länge. Så där irriterande så att jag störs och tänker på basiluskerna som helt tydligt dansar omkring i min hals och i mina näshålor. Men ändå inte så mycket att jag faktiskt är sjuk. Trött som döden blir jag däremot.

Men hör och häpna: jag minns knapt när jag har varit småförkyld senast! Det måste vara minst ett halvt år sedan. Evigheter!

Förutom i fredags då. Jag kände hur det började klia i min hals och näsan fick för sig att rinna. (Men det är ok nu, frågade snällt min granne biodlaren om jag fick skrapa loss lite bikitt/propolis från hans biramar - jätteeffektivt!)

Så frågan är nu då vad detta beror på? Vad har jag gjort i sommar som är annorlunda än andra somrar? Jag har inte minsta lilla aning. Och har jag slutat/börjat med något den sista veckan? Ingen aning. Det enda jag kommer på är att jag för första gången i mitt liv har fått influensavaccination. Men det var ju vaccin mot svininfluensa, så jag förstår inte att det på något sätt skulle ha kunnat påverka mina allmänna småförkylningar.

Kanske har jag bara haft tur. Men lite snuva kan jag stå ut med en gång i halvåret...
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: