lördag 18 september 2010

Sköna lirare

I går kväll var det dags.

Jag hade knyckt alla människor som jag vet spelar instrument i ärmen, och så var det upp till bevis. Skulle det finnas tillräckligt med människor i trakten som vill spela låtar på gehör?

Jag var jätteupprymd och samtidigt väldigt nervös. Eftersom ingen sådan här verksamhet har funnits i vår stad tidigare är det ju jätteviktigt att det dyker upp folk från början, så att man kommer igång och att man känner att det här kan vi göra på allvar.

Och det blev så bra!

Redan då jag parkerade såg jag att det stod tre personer och väntade i porten. Och sedan ramlade ännu fler in. Vi var nio personer som satt och lirade i drygt två timmar, precis bara sådant som vi hade lust att spela.

Det är så bra att jag nästan får nypa mig i armen. Mycket bättre än jag trodde!

Nu vill jag bara sitta och spela i väntan på nästa träff. Fast först ska jag gå och plocka in en hink äpplen att göra mos av då det börjar regna...


---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: