torsdag 16 september 2010

Förrästen

Jag försökte hitta min körs gamla hemsida här om dagen.

(Fråga inte, jag vet! Jag förstår inte heller hur det är möjligt att tappa bort en hemsida. Men tydligen går det om man byter dirigenter och körmedlemmar tillräckligt ofta...)

Hur som helst, någon hemsida hittade jag inte (och jag är HELT övertygad om att vi har haft en, jag vet till och med hur den såg ut. Men den har tydligen seglat iväg bort i cyberrymden).

Däremot trillade jag in på Youtube och hittade ett klipp från vår vårkonsert!

...
!!!

Jag är totalt chockad! Det är fullständigt surrealistiskt att se sig själv på ett klipp som man inte visste existerade. Som har legat ute i snart ett halvår. Jag vet inte ens vad jag tycker om saken. Och då är det inte ens ett pinsamt dåligt klipp, även om ljudet definitivt kunde ha varit bättre (och det har ju en viss betydelse eftersom vi är en kör som vill låta bra).

Men, det är ju en ganska bra replik. "Du, jag hittade mig själv på youtube igår." Måste kanske testa den på kaffepausen...
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , , körsång

Inga kommentarer: