tisdag 21 september 2010

Nackdelen med att sjunga i kör

Jag har sjungit i kör större delen av mitt liv. Ibland i damkör, just nu i blandad kör. Det finns väldigt mycket bra man kan säga om körsång. Man blir glad av det, då man hittar en kör på rätt nivå är det en lagom utmaning, man träffar många trevliga människor och så vidare.

Men varje höst inser jag en stor nackdel med körsång. Höstterminen är nämligen ganska kort, och man måste ju ha en konsert innan jul (lucia, advent eller motsvarande). Så nu sitter vi varje måndag och trallar julsånger i en och en halv timme.

Och grejen är ju att de fastnar på hjärnan. Så här sitter jag nu en grå septembermorgon och nynnar "Frosty the Snowman, was a jolly happy soul..."

Det känns faktiskt lite fel. För att inte tala om hur trött jag kommer att vara på den låten innan det är dags för konsert i december...
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

haha. ja, det är verkligen nackdelen. men samtidigt värt det, att sjunga i kör är det bästa jag vet. även om det är ett par år sedan för mig. :-)

Jonna sa...

Jag tycker väldigt mycket om min kör. =o) Men julsånger i september klarar jag mig utan...