fredag 24 september 2010

Bra saker just nu

  • det är fredag
  • vi får äpplen på vårt egenhändigt planterade äppelträd för första gången
  • äpplena är goda
  • min mamma har fått sitt hjärta undersökt och de hittade inget farligt (fast det vore bra om hon skulle sluta blöda från handleden där de kapade diverse blodådror för att gå in med kameran...)
  • det finns en massa småbarn i bekanstskapskretsen som man kan sticka roliga (och små, mycket praktiskt!) kläder åt
  • och när jag är klar med mössan med nalleöron som min kompis tvååringen vill ha har jag spanat in en väldigt fin sjal som jag ska sticka åt min själv!
  • sommarprojekten hemma på gården börjar vara avslutatde och de blev bra!
  • om det fortsätter att regna på det här sättet får man ligga och läsa hela helgen
  • annars är det perfekt läge för att jaga lite fler kantareller. Win-win situation, alltså!
-------------
Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

mycket bra saker just nu.

Jonna sa...

=o) Det här borde helt enkelt bli en bra helg!