måndag 6 september 2010

Resultatredovisning

Inga trattisar syntes till ännu.

Läste nyss i tidningen att de har gått och försenat sig några veckor i år, så jag ger inte upp.

Men urfint väder var det. Alldeles ljuvligt att traska runt i skogen.

Dessutom fanns det fina blåbär. (Resultat: två burkar sylt och mycket blå fingrar)

Och så hittade jag kremlor i mängder. Har aldrig smakat kremlesås förut, men det luktade väldigt gott ur kastrullen då de låg och stektes i går. Undrar om jag kan hålla mig eller om jag plockar fram en ask ur frysboxen i kväll och testar kremlesås...

Bild från www.svo.se

---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Men så spännande. Uppdatera om hur det smakar, har aldrig testat. :-)

Jonna sa...

Nu har vi testat: blandad svamp => svampstuvning => varma smörgåsar. Mycket, mycket gott. Det var kremla, fårticka, lite stensopp och ett uns kantareller...