måndag 19 april 2010

Vett och etikett

Ibland vet jag inte riktigt hur jag ska reagera.

Som när min kollega helt obesvärat kommer ut från toaletten med sin laptop i näven. Och eftersom jag har suttit på kaffe i 10 minuter och inte sett honom tidigare (man ser nämligen toalettdörren från vårt kafferum) så har han tydligen hållit till ett bra tag där inne.

Jag utgår från att det vore ett etikettsbrott att gapskratta, särskilt som man har kaffe i munnen. Kanske det vore mera lämpligt att rulla med ögonen lite grann. Eller borde jag satsa på en pack antibakteriella savetter, som jag kan överlämna åt honom vid behov (hehe)?

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

HAHAHA. Ja, savetter kan behöbvas. :-)

Kisse sa...

Säger bara:
Göra det hemma = okej, ingen ser dig ju
Jobbet = Nej?! Vem fan tar med sig datorn där?O.o

Jonna sa...

Det är ganska lustigt. =o) Det måste också vara ganska otympligt, det är inte mycket svängrum där inne. Dessutom har jag helt ärligt aldrig slagits av tanken att man skulle ta med sig datorn in på dass. Jag borde kanske pröva...