fredag 9 april 2010

Vårens vill ha!

Ni vet väl att det bästa med sommaren är att man får gå barfota? En av de riktigt stora fördelarna med att bo på landet är att det finns mängder av lurviga gräsmattor och solvarma sandvägar att gräva ner tårna i.

Nu verkar det tyvärr som om det inte är aktuellt att sparka av sig skorna på ett antal veckor ännu - det är alldeles för vått och kallt.

Så vad göra?
Jag har sedan länge spanat på Vibrams underbara FiveFingers-modeller. Vill ha! I mina ögon ser de helt tydligt ut som ett gångbart (hihi) alternativ till bara fötter.

De är bara så sjuttons dyra, mellan 90 och 150€. Och det finns ju en risk att man inte tycker om dem i verkligheten - de liknar verkligen inga skor som jag har använt tidigare. Fast i och för sig älskar jag tåstrumpor, det är ju samma tanke kan man tycka...


Men man kan ju också tänka sig att det skulle vara värt att investera i ett par bara för att få se folks miner då man svirar in på kontoret och har matchat sina nya FiveFingers med en sommarklänning...

4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

haha. vilka roliga skor, sådana har jag aldrig sett. :-)

jag älskar också tåstrumpor...fina grejer.

Ha en riktigt bra dag!

Jonna sa...

Tåstrumpor är bäst! =o)

Mia sa...

VFF verkar faktiskt helsköna, vet du var i Finland man kan köpa såna. Håller med om att folks miner skulle vara kul att se :)

Jonna sa...

Jo, jag har sett att det finns några få ställen på försäljarlistan. Tyvärr finns de inte i närheten av mig, men jag får väl lov att boka in en sko-provar-resa nån gång...