tisdag 20 april 2010

*Blubb blubb*

I kväll ska jag gå till simhallen för veckans "röra-på-axlarna-pass". Om bara tidtabellen tillåter så har jag i flera års tid simmat ungefär en kilometer en gång i veckan. Eftersom jag har ett skrivbordsjobb så är mina axlar överlag lite stela. Jag är dock övertygad om att jag skulle ha betydligt värre problem utan mina besök i simhallen.

Och nu, förra veckan, har jag upptäckt något helt fantastiskt: simhallen har kvällssol! Rakt ner i bassängen. De är bara att hålla blicken rakt fram och föreställa sig att man plaskar runt i Medelhavet! Alldeles ljuvligt!

Tydligen har jag brukat simma lite senare på kvällen, och eftersom det har varit en ovanligt lång mörk vinter så har kvällssolen inte nått fram till simhallen förut. Det var en glad överraskning.

Nu väntar jag bara på årets första utomhisbad. Ännu är det för isigt för min smak, men snart så...

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh så härligt. Duktigt du är som simmar. Måste verkligen komma igång jag med. :-)

Jonna sa...

Jag rekommenderar! Urskön motion! =o)