fredag 16 april 2010

Begreppsförvirring...

Alltså.

Jag förstår att väldigt många människors liv har blivit mycket krångligare av den vulkaniska askan som Island så generöst exporterar till resten av Nordeuropa. Jag vet också hur obstinat man blir då flyg efter flyg ställs in och allt man själv vill är att bara komma fram. Eller åtminstone bort från alla eländiga vänthallar

Framför allt engagerar jag mig just nu i bästa kusinens äventyr. Hon befinner sig i Norge, hade kommit fram till Oslo. Sedan blev det till att köra karavan (9 personer i två små volkswagen) över Hardangervidda, stackarn. Inte vet jag hur hon ska ta sig hem heller. Åsnekaravan?

Men ändå.

Då jag ser att Katla riskerar att väckas, då blir det liksom lite absurt. För ALLA vet ju att Katla är den elaka eldssprutande draken i Bröderna Lejonhjärta... Och vad jag vet så dog hon redan i Nangijala.

Bild från www.nyaparaplyteatern.se

Inga kommentarer: