måndag 1 november 2010

November...

Så var man här igen då. Inne i november, årets värsta månad om du frågar mig. Och naturligtvis inleds den med en grå, våt och klafsig dag som tydligtn inte tänker bjuda på ordentligt dagsljus...

I år har jag bestämt mig för att verkligen försöka tackla november-ledan som jag brukar råka ut för. Den här gången ska jag göra mitt allra bästa för att inte bli nerstämd, trött och oinspirerad.

Min stridsplan:
  • Mysa i de mörka kvällarna. Glögg, gott roibos-te och stearinljus är redan inköpta.
  • Se till att få dagsljus. Jag ska gå ett varv runt kvarteret på lunchen de dagar då solen skiner bara för ljusterapins skull
  • Se till att få frisk luft. Min garderob innehåller tillräckligt tuffa utekläder för att småregn inte ska vara ett hinder för att röra mig ute. För jag vet ju att jag mår mycket bättre sen.
  • Gå och lägga mig i tid. Så onödigt att fastna framför TV:n då jag vet att jag ändå är trött.
  • Syssla med saker som ger mig positiv energi. Spela, sjunga, simma, umgås med vänner, pyssla, göra godis till julen...
  • Inse att det bara är en månad kvar tills julljusen lyser upp världen. Och då är det bara fyra (potentiellt mycket roliga) veckor att stå ut innan världen sakta blir ljusare igen.
  • Äta mycket c-vitamin och frukt - se till att INTE bli förkyld.
Ungefär så. Hur svårt kan det vara?
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

6 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Underbar stridsplan. Tar och lånar den till mig själv. :-)

Kram

Chniil sa...

Inte svårt alls!

4U2 sa...

Bra lista. Jag har solsken och skulle vilja ta en promenad. Tyvärr stannar det där men snart får jag börja ta 5-10 minuters promenader och då vill jag inte ha halka.

Anonym sa...

Hejsan
kikar in och läser lite.
Jag tycker november är mycket bättre än oktober :)

Jonna sa...

Alexandra: varsågod! =o) Stressa inte för mycket!
Camilla: Eller hur? Det här grejar vi!
4U2: Halka är jobbigt! Jag har investerat i såna där isdubbar som man spänner fast under skorna. Har inte testat ännu, men kan funka...
Fokus: Välkommen! Och i så fall är du en lyckoost, som just klarat av din värsta månad. Yey!

Sandra sa...

Sv; Jo, alltid skoj med positiva överraskningar :) Gillar din stridsplan, tänker lite liknande jag också!