fredag 5 november 2010

Fredagsmums

Farsan ringde nyss och upplyste mig om vad jag kommer att äta till middag i kväll.

Han har nämligen dragit upp lite fler firrar ur sjön än han hade räknat med. Så nu meddelade han att det anländer en leverans med sik till oss i kväll. Bara så att vi vet.

Jaa!!!

Jag snudd på dansar runt här framför datorn. Hurra!
Sik måste ju vara världens bästa fisk! Så gott! Så enkelt! Så nyttigt!

Kokt, stekt, rökt, gravad... mums och slurp!
(Det har till och med hänt sig att jag har drabbats av abstinens och köpt sikfiléer från fiskdisken i Staden. Men det har jag inte vågat berätta för farsan. Han skulle få hjärtsnörp - fisk köper man INTE i hans värld)

Och bäst av allt, den är alldeles nyfångad.
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om ,

3 kommentarer:

4U2 sa...

Kunde inte bli bättre. Hoppas det smakar.

Lysande ögonblick! sa...

JA, så gott!!! Njut!

Trevlig helg!

Jonna sa...

Tack till er bägge! Mums, mums, mums!