måndag 8 november 2010

Plötsligt händer det...

I går på eftermiddagen knäppte någon med bra kontakter till vädergudarna med fingrarna. Och så blev det vinter.

På två timmar snöade det drygt fem centimeter. (Så pass mycket att vi allvarligt övervägde att släpa fram snöskoveln. Men vi nöjde oss med kvasten)

Underbart. Kvällspromenaden i går var utan tvekan en av årets skönaste.

I morse var det 10 grader kallt då jag gick upp. Och en alldeles strålande vintermorgon, med glödande soluppgång och helt fantastiskt snöljus.

Så körde vi en halv timme in till Staden. Här är det - 1,5 °C och inte minsta gnutta snö.

Jag längtar hem!
---------------
Läs även andra bloggares åsikter om ,

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Men wow. Här var det lite lite frost. Men inte någon vinter direkt. Låter faktiskt riktigt mysigt. :)

Ninde sa...

ÅH. Kan sakna det där ibland, första snön-på landte känslan. Här i stan har vi frost/tö/ishalka med 50% av bilisterna förvånat på sommardäck. En liten årlig tradition vi har...;)

Jonna sa...

Alexandra: Just nu är det helt fantastiskt. I mars kommer jag inte att vara lika entusiastisk då det snöar...

Ninde: Vinter är roligare på landet! Det är jag helt övertygad om. Och det skrämmer mig verkligen att det här med snö verkar vara en överraskning för människor som har ansvar för alla möjliga slags fordon. Varje år.