måndag 10 maj 2010

Here we go again...

Inledningen på min arbetsvecka: jag sätter mig framför datorn, trycker Ctrl + Alt + Del, skriver in användarnamn och lösenord, väntar.

Väntar, väntar, väntar.
"Applying your personal settings" säger min dator. Och den applyar och applyar men det händer ingenting.

Tre gånger trycker jag på reset-knappen och två gånger startar jag om systemet innan jag försöker logga in. Jag kommer inte längre än tidigare.

Efter en halv timme ger jag upp och hämtar min favorit datanissen. Ännu när vi närmar oss mitt rum ser jag rutan på skärmen, "Applying your settings".

Och precis då datakillen böjer sig över datorn.... så loggar den in sig!!!

Varför är jag ens förvånad?
Tydligen ska det bli en sån här vecka nu igen.

Dagens fråga: hur vet maskiner vilka personer som har teknisk utbildning, det vill säga när det är dags att fungera?

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

naaaaj, inte fler datatrubbel. :-(

Jonna sa...

Datatrubbel kan det aldrig bli för lite av. Datakillen kommer snart att gömma sig under skrivbordet då jag kommer i närheten...