torsdag 27 maj 2010

Annars...

Jag berättade tidigare hur glad jag var över att mitt knä höll för första joggningsturen på bra länge.

Grejen med mitt knä är att jag tydligen har lite för slöa muskler precis kring knäleden, så att hela systemet blir lite överrörligt. Det här innebär dock att bara man kommer sig igång i lagom tempo så stärks problemmusklerna och risken för svullet knä minskar.

Det innebär också träningsvärk.

(Just nu får träningsvärken mig mest att känna mig duktig. Åtminstone då det stramar till i muskelfästena kring knät. Men i midjan??? Alltå, ursäkta mig! Jag simmar och promenerar och går regelbundet ann och sedan gör det ont att skratta efter att jag har joggat drygt två kilometer.)

Dagens fråga: borde jag känna mig stolt över att ha börjat jogga eller bara känna mig gammal?


-------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

STOLT såklart.

Filmen var lite överdriven, men samtidigt rolig. Tycker absolut att du ska se den.

Ha en skön helg!

Jonna sa...

Tack för peppen! =o)

Jag och bästa tjejkompisarna har tänkt gå och kika på SATC, men jag gissar det dröjer ett tag innan den öppnar i vår lilla stad...