tisdag 25 maj 2010

Men jag tror inte att det smittar...

Jösses alltså!

Jag har två små röda fläckar på min högra handled som kliar något infernernaliskt!

Jag fick nämligen en kick igår och avlägsnade en halv gammal död buske på vår tomt. Den var så pass död att jag inte ens behövde använda såg, utan de räckte med att ta ett ordentligt grepp om grenarna så gick de av.

I den mycket döda busken bodde det myror.

De tyckte inte om att bli vräkta från sitt murkna hem. De försvarade sig med näbbar och klor eller vad det nu kan tänkas vara för kroppsdelar som myror använder.

Dagens fråga: är det normalt att känna sig som om man fått skabb efter att ha haft en liten batalj med buskar och deras invånare?

---------
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Malin sa...

Haha, jag gjorde detsamma igår men jag slapp åtminstonde myrorna! Men lite blesyrer på händer och armar blev det men oj vad vackert vårt lilla japanska körsbärsträd blev och nu så är det bara landet under det som ska rensas innan mina underbara lavender växer upp igen. Talas om är kanske att jag INTE har gröna fingrar- alls! ;-)
Ha en härlig tisdagskväll!

Lysande ögonblick! sa...

HAHA. Vet inte. Men det kliar lite på mig just nu, efter att ha läst om det. :-)

Jonna sa...

Jag vet inte varför jag råkar ut för sånt här. Det kliar fortfarande... Men den halva av busken som fortfarande lever ser mycket finare ut nu...