fredag 29 januari 2010

Hurrr...

Fy sjutton så kallt det är nu!

I går då jag gick från kontoret till bilparkeringen (ca 400 meter) rann tårarna innan jag kom fram. The pain!! Hur kan någon ynka sekundmeter vind vara så plågsam? Det kan ju inte vara tänkt att det ska fungera på det här sättet! Vinter ska väl vara fluffiga snödrivor och strålande sol...

I dag är jag mest orolig över att vårt gamla hus ska hitta på sysselsättningar åt oss lagom till helgen. Senast det var så här kallt frös kallvattenröret till badrummet sönder. Det innebär att man blir tvungen att stänga av allt vatten i huset medan man byter ut den skadade delen av röret. (Inte populärt att vara helt utan rinnande vatten under största delen av en helg!) Och rörmokare är bristvaror vid temperaturer under -25, märkte vi senast...

Vi lyckats lyckades till sist bocka nya röret till rätt form och kunde öppna vattentillförseln igen med en hel vattenledning på plats. Då insåg vi att avloppsledningen från köket hade frusit i stället, helt klart på grund av för liten användning.

En hel helg stod vi i vår kalla källartrappa och mecklade med alla eländes rör. Inte direkt vad vi hade tänkt oss.

Så. Jag håller tummarna men peppar mig mentalt inför risken att det blir till att hala fram skiftnyckeln då vi kommer hem...

Inga kommentarer: