måndag 25 januari 2010

En bekännelse...

Jag tänker lägga korten på bordet här.

Jag har förstått att man ska tycka att man är lite pinsam, but here goes (håll i hatten):

jag är störtförälskad i Southern Vampire Mysteries av Charlaine Harris.

I fall det var någon som inte höjde på ögonbrynen och sa "Åååh" kan jag avslöja att det är böckerna som TV-serien True Blood är baserad på.

Och naturligtvis är böckerna SÅ mycket bättre. Och SÅ mycket charmigare. Och till och med VÄLDIGT mycket roligare.

Om du behöver en riktig finssfest kryddad med vampyrer och dessutom en stor dos av Luoisiana humor rekommenderar jag Dead until Dark. Charlaine Harris kommer aldrig att vinna ett Nobelpris, men för att förgylla en grå eftermiddag är hon perfekt.

Erik och Sookie av Antoanela91

Och bara så att ni vet: den verkligt stora behållningen med serien heter Eric Northman. Killen som råkar ha fått hans roll i TV-serien heter Alexander Skarsgård. 

Om de kommande säsongerna av True Blood fortsätter att följa handlingen i böckerna har han norpat åt sig en riktigt, riktigt bra roll...




---------
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: