måndag 11 januari 2010

Bieffekter

Jag blev vaccinerad mot influensa i slutet av förra veckan.

Först tänkte jag "det här var ju inte värre än stelkrampsvaccin, vilken massa tjafs man har hört..."

Fem timmar senare grubblade jag över den intensiva träningsvärk som infunnit sig i min vänstra överarm. Insåg sedan att det var där som de stack till...

Då jag vaknade i går fick jag en morgonkram av sambon - och skrek eftersom hela min vänstra överarm kändes som ett mycket ömmande blåmärke.

I dag är det bara nåra små punkter som gör ont, mest som osynliga blåmärken.

Men den mest oväntade bieffekten sitter i - jag har aldrig haft så väldefinierade muskler i min överarm, aldrig någonsin. Det som spenat gör för Karl Alfred gör tydligen influensavaccin för mig.

Om än med viss slagsida...

Inga kommentarer: