onsdag 17 mars 2010

Planer för kvällen

- hämta nyinköpta skidor med nymonterade bindningar
- avlämna födelsedagspresent* åt sötaste guddottern, numera 5 år stor!
- om vädret håller i sig: valla hämtade skidor och provköra dem tillsammans med nyköpta skidskor**

Låter väl som ett rätt välplanerat kvällsprogram!


*) innehåller två Hello Kitty-grunkor och en Plupp-bok. Jag tror hårt på jämvikt! Och på att ge bort grejer som jag själv tyckte om som barn. Jag blev överlycklig då jag hittade Plupp-boken. Eske teske tä. (Plupp-böckerna är skrivna av Inga Borg, i fall det finns fler än jag som blir nostalgisk vid tanken av den lilla filuren med stort blått hår...)
**) bara så att ni vet - jag köper nya skidor så sällan att det inte längre finns skor som passar till mina gamla bindningar. Och de gamla skorna håller på att falla sönder. Spännande med nya skidor!

2 kommentarer:

Ninja sa...

Plupp.....min man säger att om jag vore en seriefigur så skulle jag vara just Plupp....förväntade min att hamna på en annan blogg med samma namn när jag kikade in här via Lysande Ögonblick

Jonna sa...

Åh, finns det fler horisonter än min i bloggsfären?

Och Plupp är underbar! =o)