måndag 15 mars 2010

Det är mycket nu...

Just nu känns det som att jag rusar fram och tillbaka mellan allt som behöver göras.

Det är parkeringstillstånd som ska förnyas. Och sambor som ska skjutsas till flyg. Och föräldrar som ställt ner värmen i sina förråd då de åkte utomlands - och så blir det svinkallt om nätterna. Och supermegalånga körövningar. Och föreläsningar som behöver planeras. Och diskmaskiner som behöver tömmas.

Och tusen sinom åter tusen grejer som ingen utom jag kan göra.

Antagligen för att alla andra befinner sig utomlands för tillfället.

Så jag raglar in genom dörren där efter kl. 21 och då är allt ogjort här hemma ännu.

Blää!

Men i morgon tänker jag njuta av friheten. Baske mig, jag tänker sitta i bilen kl. 16.01 och åka raka vägen hem.

Och fixa till en smoothie. Det känns som ett vinnande koncept!

Inga kommentarer: