tisdag 15 februari 2011

Ta hand om vännen - Take care of your friends

Jag är inte så där jätteförtjust i Alla hjärtans dag. Dels är ju den här dagen ett relativt nytt påfund för oss här uppe i Norden, och dels kan jag inte komma ifrån att hela firandet har en så jobbigt kommersiell inramning.

I'm not the biggest fan of Valentine's Day. This holiday was introduced relatively recently up here in Scandinavia, and I just can't shake the feeling that it has got a blatantly commercial setup.


Men jag tror hårt på att vara rädd om goda vänner, så i år har jag satt ihop små, söta påsar åt viktiga människor i mitt liv.

But I do firmly believe in taking care of good friends, so this year I put together small, cute gift bags for the important people in my life.

Gulliga speglar från / Cute mirrors from Frangipani Palace


Godsaker från / goodies from Fazer

Och så världen sötaste tag från / and the sweetest tag ever from Bunco Betty's


Det blev till trevliga små organzapåsar, men ingenting konstigt egentligt.

The result was a bunch of nice little organza bags, but nothing spectacular, really.

Jag fick just ett sådant fint mejl från en av mina kompisar. Hon har haft det kämpigt på sistone, men nu skriver hon att allt känns bättre. Och att bland annat små påsar i posten får henne att känna att det finns orsak att leva.

I just received such a lovely e-mail from one of my friends. Her life has been rough lately, but now she wrights that everything feels better. And that small bags found in the mail, among other things, make her feel that there is reason to live.

Och jag insåg nu, än en gång, att det inte krävs så konstiga saker egentligen. Det är tanken som räknas, och vi behöver komma att tänka på våra vänner!

And once agian I realized that it doesn't take anything spectacular, really. It is the thought that counts and we all need to remember to think of our friends!

2 kommentarer:

Chniil sa...

I det lilla bor det stora..

Jonna sa...

Så sant, så sant. Men det är svårt att komma ihåg det och släppa prestationsångesten.