tisdag 23 februari 2010

Spaning

 


Något som jag verkligen gillar med att bo på landet är att det finns så mycket fåglar som hänger kring vår gård.  Och bara man mutar dem med lite fågelfrö sitter de gärna utanför vårt köksfönster och käkar. 

Mina absoluta favoriter är gulsparvarna. De är varken glamorösa eller exotiska, men så oemotståndligt gulliga. Jag står innanför fönstret och spanar småfnissande på dem. De är så tydligt plattfotade och alltid sött uppburrade. Jag gillar dem verkligen.



Att få kika på gulsparvarna gör det nästan värt att jobba hemifrån. Fast de är dåliga på kafferumssnack. Jag saknar alltid de galna diskussionerna då jag jobbar hemma. 

Jag påminner mig om detta alla morgnar då pendling känns som en väldigt dålig idé.

2 kommentarer:

Tomas sa...

Vilka härliga bilder!!!

Jonna sa...

Tack! =o) De här är tagna genom fönstret. Jag måste försöka rigga upp något slags gömställe på gården någon gång och se om det går att få ännu bättre bilder utan fönsterglas emellan...