tisdag 9 februari 2010

Snödjup

Jag är väldigt förtjust i hundar.

Eftersom både jag och sambon jobbar långa dagar inne i stan (långt ifrån vårt gamla hus) får vi för tillfället nöja oss med att låna släktens hundar på helgerna.

Föräldrarnas hund är alldeles överenergisk, hon hänger alltid med på promenad. Normalt rusar hon fram och tillbaka omkring oss och springer  säkert fem gånger längre än vi går.

Men nu i helgen funkade det inte längre. När vi gick längs den lilla vägen över åkrarna bakom vårt hus skuttade hon i stället tio centimeter bakom mina fötter.

Hon har helt enkelt för korta ben för att klara av vårt nuvarande snödjup - hon bottnar inte längre!

2 kommentarer:

louise sa...

Haha.. psyko tänkte jag. Börjar med.. jag är väldigt intresserad av HUDAR : )

Jonna sa...

=o)Jag tänkte inte överhuvudtaget på psyko då jag skrev... fast det kunde ha blivit en schysst referens...