torsdag 11 februari 2010

Kallt och varmt

Det är lite trögt i dag. Jag är trött, det känns som om jag har några kilo bomull uppkörd i näsan och utanför fönstret yr snön i stora moln.

Det blir till att skotta om man ska kunna ta sig in i vårt gamla hus då vi kommer hem.

Fantastiskt.

Men det finns alltid nån som har det värre. Läste på tidningen att de har över 90 cm snö i östra USA och att de väntar 35 cm till i dagens snöstorm. Det låter aningen jobbigt.

Särskilt med tanke på att jag själv upplevt snökaos i USA då vi fick 5 cm plasksnö över natten. (Ni vet, man sätter ner foten, så säger det "plask" och blir ett vått fotspår efter en.) Denna plasksnö fick resultatet att hela stan stod stilla. Tog mig över två timmar att ta mig ut till internationella flygplatsen, bara för att inse att alla landningsbanor utom en var stängda. Mitt flyg gick inte från den landningsbanan...

Och min kollega berättar att i Brazilien har de 46 grader varmt. Där tänker de ha sambakarneval. Varpå jag grubblar på om det är möjligt att göra sambadräkterna ännu mindre för att undvika värmeslag...

Äh, nu går jag och dricker kaffe, så kanske väderfenomenen har lugnat ner sig sen!

Inga kommentarer: