onsdag 8 december 2010

Hå hå ja ja

Förra veckan var jag bortrest. Svor ve och förbannelse där jag släpade min tunga kappsäck på hjul, som tillfälligt bytt karriär och agerade plog, genom 20 cm pudersnö på väg mot tågstationen på andra sidan centrum.

Sambon hamnade i centraleuropeisk snöstorm. Hans flyg bestämde sig för att övernatta i "fel" stad, men han kom  fram till sist nästan ett dygn försenad.

Den här veckan har jag underhållit datanissar. Jag blir på dåligt humör vid blotta tanken. Går de på kurs för att lära sig hur man ska tilltala folk för att få dem att känna sig som idioter? Men nu har min dator kontakt med både nätet och printern. Om de nu bara känner för att berätta för mig på vilken adress som nya arbetsgivarens mejlserver finns också så tror jag att allt är som det ska...

Men lite roligt har jag hunnit med också.

Träffat mycket trevligt folk. Firat en av mina studiekompisar. Bakat pepparkakor.

It's beginning to look a lot like Christmas!

Och i kväll har vi jätte-bauta-körövning inför vårt luciauppträdande.

Allt jag vill ha nu är lite ledig tid!
Det kommer väl!

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Hoppas du får lite ledig tid snart. Men Åh så härligt det låter med kören och lucia. Lycka till! :-)

Jonna sa...

Tack! Det var en rolig konsert, med barn som dansade medan vi sjöng Frosty the Snowman och så. Och julstämning!